Με την έγκριση, κατά πλειοψηφία, της Απογραφής και του Ισολογισμού Έναρξης της 1 Ιανουαρίου 2011 του Δήμου Θεσσαλονίκης από το Δημοτικό Συμβούλιο σήμερα, Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013, στη διάρκεια της 5ης τακτικής συνεδρίασής του, ολοκληρώθηκε η διαδικασία συνένωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Δήμου Τριανδρίας σε ενιαίο νομικό πρόσωπο βάση του Ν.3842/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ).
«Η έλλειψη οργάνωσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης τα προηγούμενα χρόνια, όπως διαπιστώσαμε από τη διαδικασία απογραφής, είναι σημαντικό πρόβλημα» σημείωσε ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης προσθέτοντας ότι «ο Δήμος Θεσσαλονίκης προσπαθεί να στήσει και να λειτουργήσει ένα σύστημα όχι απλά λογιστικής παρακολούθησης δεδομένων αλλά συνολικής παρακολούθησης της οικονομικής κατάστασης του Δήμου».
Ανέφερε ότι οι προβλέψεις για τις υποχρεώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης στις 31 Δεκεμβρίου του 2010 (από δικαστικές εκκρεμότητες, απαλλοτριώσεις, αποζημιώσεις κτλ) ήταν 1,3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυτές που διαπιστώνονται σήμερα ως πραγματικές υποχρεώσεις του Δήμου είναι της τάξης των 37,7 εκ. ευρώ.
Επιπλέον, επισήμανε το μεγάλο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στη χρήση του 2011, καθώς στο υπόλοιπο απολογισμού του 2010 εμφανιζόταν 25 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση του 2011 μεταφέρθηκαν μόνο 8,7 εκατ. ευρώ, τονίζοντας ότι από τα ταμεία του Δήμου λείπουν περίπου 16 εκατ. ευρώ, χρήματα που ενδεχομένως σχετίζονται με την υπόθεση της υπεξαίρεσης.
Η εργασία της Απογραφής και του Ισολογισμού ανατέθηκε, κατόπιν δημόσιου διαγωνισμού που διενεργήθηκε τον Ιούνιο του 2011, στην Ανώνυμη Εταιρεία Ορκωτών Ελεγκτών Συμβούλων Επιχειρήσεων «Grant Thornton» και παρουσιάζεται σε σχετική Έκθεση (3 Δεκεμβρίου 2012) στο βιβλίο απογραφών και ισολογισμών του Δήμου.
Η Απογραφή Έναρξης αφορά στην καταγραφή της συνολικής περιουσίας -κινητής και ακίνητης- του Δήμου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζει τη χρηματοοικονομική του θέση κατά την 31η Δεκεμβρίου 2010, ενώ ο Ισολογισμός Έναρξης προκύπτει από την άθροιση των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού των Δήμων που συνενώθηκαν. «Η κατάρτιση του Ισολογισμού Έναρξης εντόπισε και ανέδειξε όλα τα προβλήματα και τις αδυναμίες του συστήματος ελέγχου διακίνησης εσόδων και εξόδων του Δήμου που προέρχονται από την ελλιπή οργανωτική υποδομή από την άποψη πληροφοριακών συστημάτων και εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού» σημείωσε κατά την εισήγησή του ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Αρβανίτης.
Πρόσθεσε ότι ανάλογα προβλήματα αφορούν, για παράδειγμα, στη μη έγκαιρη βεβαίωση και είσπραξη των εσόδων που προέρχονται από βεβαιωτικούς καταλόγους, στην ελλιπή λογιστική παρακολούθηση των έργων υπό εκτέλεση καθώς και στην πλημμελή παρακολούθηση δικαστικών διαφορών για αστικές υποθέσεις.
Διευκρίνισε ότι σύμφωνα με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, όλοι οι νέοι Δήμοι είναι υποχρεωμένοι στην εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος, όπως αυτό ορίζεται στο Προεδρικό Διάταγμα 315/1999. Στόχος της εφαρμογής αυτής είναι να περιορίσει τα παραπάνω προβλήματα με την περιγραφή κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του δήμου όσο και με τη συστηματική και προπαντός αξιόπιστη ηλεκτρονική καταγραφή και παρακολούθησή της σε κάθε χρονική στιγμή. Επιπλέον σημείωσε ότι μετά την έγκριση της Απογραφής και του Ισολογισμού Έναρξης
από το Δημοτικό Συμβούλιο η σχετική Έκθεση θα αποσταλεί για έγκριση και στην Περιφέρεια.
Σύμφωνα με την έκθεση ειδικού ελέγχου επί της απογραφής έναρξης της 1ης Ιανουαρίου 2011 του Δήμου Θεσσαλονίκης, που παρουσίασε ο εκπρόσωπος της ομάδας Ορκωτών Λογιστών Δημήτρης Ντζανάτος η λογιστική παρακολούθηση του πρώην Δήμου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αδυναμίες που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με τα βεβαιωμένα έσοδα και τις αντίστοιχες απαιτήσεις, τα έργα τις επιδοτήσεις και τη λογιστικοποίησή τους, τις προβλέψεις για απώλειες, την αναλυτική παρακολούθηση σε λογιστικό επίπεδο της κίνησης των διαθεσίμων κ.λ.π.
Ο Ισολογισμός Έναρξης του δήμου προκύπτει από την άθροιση των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού των δύο Δήμων (Θεσσαλονίκης και Τριανδρίας) που συνενώθηκαν. Στον πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται τα μεγέθη της απογραφής, κατά συνενωμένο Δήμο και τα συνολικά ποσά που προκύπτουν.
Η διοίκηση του Δήμου με απόφασή της το 2010 «βεβαίωσε» ποσό 22 εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος των φερόμενων ως αυτουργών, στο οποίο περιλαμβάνονται πρόστιμα και προσαυξήσεις για υποχρεώσεις στο δημόσιο ποσού 15 εκατομμυρίων ευρώ και επιπλέον μετέφερε σε χρέωση τους από τους λογαριασμούς διαθεσίμων 15 εκατομμυρίων ευρώ.
Επίσης σημειώνεται πως είναι πιθανό, οι υποχρεώσεις του Δήμου που θα προκύψουν από αυτήν την αιτία, να είναι μεγαλύτερες όταν ολοκληρωθούν οι σχετικοί έλεγχοι. Επιπλέον επισημαίνεται ότι ο Δήμος κατά κανόνα δεν διενεργούσε προβλέψεις για πιθανές υποχρεώσεις, όπως θα έπρεπε, με βάση το ισχύον λογιστικό πλαίσιο.
Επίσης σημειώνεται πως είναι πιθανό, οι υποχρεώσεις του Δήμου που θα προκύψουν από αυτήν την αιτία, να είναι μεγαλύτερες όταν ολοκληρωθούν οι σχετικοί έλεγχοι. Επιπλέον επισημαίνεται ότι ο Δήμος κατά κανόνα δεν διενεργούσε προβλέψεις για πιθανές υποχρεώσεις, όπως θα έπρεπε, με βάση το ισχύον λογιστικό πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου